Ons Deelkastje

Regels Ons Deelkastje

Het kastje mag vanaf 10:00uur geopend worden en zal geopend blijven tot en met 20:00 uur.

Het kastje wordt elke ochtend rond 10.00u gevuld met de donaties die we de dagen ervoor ontvangen hebben. Zolang de voorraad strekt zal het kastje meerdere keren per dag bijgevuld worden indien nodig. In de avond rond 20:00u word het kastje weer leeg gehaald.

Komt u met de auto dan graag deze niet voor de deur parkeren maar in de daarvoor bestemde parkeervakken aan de zijkant van het hofje. Dus ook niet op de stoep. Komt u op de fiets zet deze dan voor onze poort of schuur zodat de buurtjes er geen last van hebben.

Het kastje hangt aan onze schuur en is voor iedereen die er gebruik van wil maken. U mag max. 3 producten uit het kastje mee nemen en indien u dit nodig heeft 1 menstruatie product! Zo blijft er ook wat voor de volgende bezoeker staan. Bij 3x overtreden van de regeltjes bent u helaas niet meer welkom om gebruik te maken van Ons Deelkastje!! Dat zou echt zonde zijn toch....

Als u er iets uit haalt bent u niet verplicht er iets terug in te zetten. Heeft u zelf wat over, doneer het dan in de donatiebak achter onze poort.

Neem alleen mee wat u daadwerkelijk gaat gebruiken die week en laat ook wat voor een ander staan. Staan er meerdere van dezelfde producten in neem er dan 1 mee zodat er voor de volgende persoon ook nog over is.

In het bovenste kastje staan voornamelijk de levensmiddelen en lang houdbare producten. In het onderste kastje ligt vaak brood, groenten en fruit. Ook liggen hier de menstruatie-producten.

Heeft u zelf iets wat u wilt delen met anderen dan mag u dat in de donatie bak bij onze poort zetten. Dus niet in het kastje zelf. Heeft u meerdere producten die u wilt doneren of lege statiegeld flessen/blikjes... zet ze dan achter de poort in de donatie bak of bel even aan om het af te geven. Ze zijn hard nodig. Bedankt alvast. Persoonlijk afgeven mag natuurlijk ook!! Heeft u gekoelde producten die u wilt doneren, laat dit dan even weten door ons een persoonlijk berichtje te sturen. In de zomermaanden is de temperatuur te hoog om deze producten in de donatiebak te laten staan.

Het kastje is voornamelijk bedoeld voor levensmiddelen, hygiëne producten, producten voor baby, producten voor dieren en huishoudelijke producten. Dus geen speelgoed, boeken of kleding. Goede producten om er in te zetten zijn lang houdbare producten. Vers producten zoals brood, groenten en fruit mag ook maar let wel goed op de houdbaarheid. Niet alle producten worden dezelfde dag meegenomen.

Laten we ook aan de diertjes denken! Hondenvoer en kattenvoer mogen ook in de donatie-bak gezet worden.

Ook mogen er hygiëne producten ingezet worden. Denk aan maandverband, tampons, shampoo, tandpasta, douchegel etc.

Verzoekje: Bezoek het kastje 1x per dag en neem alleen mee wat u echt nodig heeft en deze week gaat gebruiken!! Zeker als u het kastje vaker in de week bezoekt.

Het kastje wordt dagelijks gevuld en ook door veel mensen bezocht.

Er is camera toezicht op het kastje!